Alkohol - rätt eller fel?

Jag tror att de flesta tänker att alkohol är fel när de läser rubriken. Men jag måste ju självklart snacka emot lite. Visst alkohol är inte bra för varken kroppen eller knoppen, men jag själv som dricker (dock inte mkt men gillar att gå ut på helgerna) anser att det blir roligare med alkohol. Alkohol skapa den mysstämning som är svår att uppnå med helt nyktert huvud. Visst det finns folk som kan skapa stämning utan alkohol i kroppen men det blir ändå inte den stämning att man sätter sig ner med sina vänner öppna den första cidern/ölen och känner hur kroppen slappnar av . Nu menar jag inte heller att "barn" högstadium elever ska dricka för att få sin kropp att slappna av och uppleva mysstämning, men alkohol ingår i tonårstiden och jag vet att de flesta föräldrarna var värre än vad vi ungdomar är idag. Min riktiga första alkoholsdebutt slutade inte väl men jag tror dock att jag lärde mig av den. Visst det har hänt att man har fått flera snefyller (låter så fel) men nu för tiden vet jag exakt vilken gräns jag ligger på.
Slutsats nu då ;) Jag tycker att alkohol är fel om det blir mycket och när unga ungsomar dricker, men rätt om det är i lagom mängd och för stämningens skull.
Nu vill jag ha debatt här! Skriv vad du tycker (lär inte få några kommentarer men om du råka läsa min blogg så skriv vad du anser om alkohol )

Ciao



Kommentarer
Postat av: LL

1. du är jävligt söt på bilden

2. du vet inte exakt din gräns malin!

3. det gör ingenting haha och alkohol är bra :D

2009-12-20 @ 19:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0