Morfar

Bland det värsta som finns i livet är när någon nära dör. Någon person som har funnits och hjälpt dej genom livet. En person som har ställt upp och tagit hand om en. En person som har tröstat och förlåtit. En person som har knuffat på när du behövde högre fart på gungan, en person som klipper ut alla tidningsklipp om dej ur tidningen. En person som ger dej daim. En person som har rådjursögon och vill alla väl. En sån person borde inte få dö. Min morfar var en sån person, men han dog för 4/5 år sen. Han finns fortfarande kvar, men det är inte morfar jag hälsa på, det är en annan person som jag knappt känner och snart är det hans tur att fara upp i himlen och bli min morfar igen.

Tack för du fanns där för mig! Jag älskar dej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0