Nästa Fredag

Sitter själv på hotellrummet nu. Haft en hemsk natt..Drömt en massa och vaknade vid tre tiden och frös, så fick ta på mig massor med kläder men låg ändå och skakade. Vid fem tiden byte det till att jag svettades ist så fick slita av mig kläderna. Därför blev det att jag stannade hemma i dag. Mår mycket bättre nu, fast har en fruktansvärd huvudvärk som inte vill släppa. Skulle vara grymt skönt att komma hem till min säng. Tommy åkte hem igår morse, känns lite läskigt att han inte är här. Finns inte många som kan engelska och börjar seriöst tröttna på alla sliskiga turkar. Får jätte många mail från dom och en har till och med friat till carro. Jag förstå mig inte på dom riktigt. Sen är jag inte van vid denna uppmärksamheten. Alla i skolan glor och jag vill bara försvinna.
En sak som jag har lärt mig av resan är dock hur det är att komma till ett helt nytt land utan några språkkunskaper, familj. Jag tycker denna resan har gjort att jag förstå invandrare i Sverige mycket bättre. Hur hemsk det måste vara att komma till sverige. Även om Sverige nu är ett väldigt bra och hjälpsamt land så förstår jag hur dåligt invandrarna mår. Jag mår själv riktigt psykiskt dåligt av att vara här. Jag är glad att jag åker hem nästa fredag!

Kommentarer
Postat av: linnea

sötnos :( låter inte kul :S

2009-11-19 @ 12:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0