Helt okej

Det var en helt okej utgång igår. Hände inget särskilt och samma människor som alltid hänger på hotellet var där. Ja, nu är jag faktiskt vääldigt trött på Vetlanda. Jag tycker synd om alla människor som bor kvar här som är över 20. Jag skulle känna att jag inte har gjort något med mitt liv. Okej det är lite skillnad om man har träffat någon eller om man vill tjäna lite pengar innan man flytta, men om man bor kvar här utan flick/pojkvän och utan jobb då tycker jag synd om personen. Nu bara för jag skrev detta inlägg kommer jag säkert själv att bli kvar i vetlanda hela mitt liv och vara singel och arbetslös. Usch vilken mardröm. Min dröm är istället att flytta iväg , plugga , träffa många nya vänner (ha kvar mina gamla oxå :P ), träffa min blivande make (som är rik :P), jobba med något intressant, flytta in i en stor trea, skaffa hund, han fria, vi flytta till ett stort vit hus vid nån sjö, jag blir gravid, jag blir åter gravid, o igen, o igen. Sen blir jag hemmafru, reser mycket, dö pigg vid 93 års ålder ;) Haha okej lite överdrivet. Nee jag tycker det kommer bli as spännande att se hur mitt liv kommer att bli. Därför blir det en utmaning att flytta från vetlanda och utforska den stora världen utan mamma & pappa som alltid annars finns tillhands.
Men om jag ska flytta iväg och plugga någonstans måste jag börja att söka till högskolor nu. Vilket jag hade tänkt att göra idag. Ska söka lite här och var. Vet inte riktigt vad jag vill jobba med sen. Jag har alltid tänk på polis, men eftersom man inte få söka förren man är 20 så blir det lite problem, Ungdomar med missbruk tycker jag också skulle vara väldigt intressant och det finns en kurs i växjö/kalmar som man kanske kunde läsa. Idrottslärare lockat mig också. Hmm få väl se först och främst vilka man kommer in på :) Nu blir det fika!
Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0