Barnens (bögarnas) fel

Varför är det alltid barnens fel om något förstörs eller går fel? Då menar jag enligt föräldrarna. Jag har sååå sjukt många exempel på när det är malins fel.

1. Pappa hittade ett svart märke på grannes hus (vi bor typ i radhus, eller husen är väldigt nära varandra iaf) och eftersom jag allltid kör den svarta bilen måste det ju varit jag som har kört in med backspegelen med bilen. ( Konstigt att den svarta bilen inte har något märke på sin backspegel, men den silvriga bilen har en repa?? Vem kör den bilen??)

2. Pappa skulle ut och tvätta bilen och skulle hämta ett par gummistövlar. Hittar dom inte, vems fel? Joo barnens fel. Jävla tobbe och crille som har snott mina stövlar. ( Nu ett halvår senare hittade han dom i garderoben, vems fel var det då? Malin om du inte skulle städat och plockat undan så skulle jag ju ha hittat dom..)

3. Växlen på bilen är as seg..Malins fel. Hon drar så hårt i växelspaken att den har blivit seg. (det är mammas fel)

4. Malin om du inte skulle funnits skulle vi sparat en förmögenhet..okej den var lite grov och den kanske stämmer. Meen ännu en gång det är ju inte mitt fel att jag finns? ;)

Typ om jag skulle hälla ut ett glas med ex; saft på bordet medan vi fikar. Ett himla liv om hur klumpig jag är blabla. Om föräldrarna häller ut ex; kaffe. Då är det fan om vi inte håller käften och säger att "det händer alla".

Haha okej jag är stööörd men lite sanning är det ju faktiskt.

/Malin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0